EUROPHARM Menținerea calității este fundamentală în distribuția de medicamente

Care sunt obiectivele companiei în ceea ce privește standardele de calitate implementate în distribuția angro de medicamente?

Europharm Distribuție și-a câștigat de-a lungul timpului un loc recunoscut de partenerii din piața farmaceutică și datorită standardului de calitate implementat în activitatea de distribuție angro.

Sistemul de management al calității, creat printr-o abordare pe bază de proces și cu o gândire pe bază de risc, a fost implementat de compania noastră în mod unitar, în toate cele 9 depozite, în acord cu prevederile Ghidului de Bună Practică de Distribuție angro a medicamentelor de uz uman și standardului internațional SR EN ISO 9001:2015. 

Principalul obiectiv al companiei noastre este de a menține calitatea medicamentelor pe lanțul de distribuție și de a livra cu promptitudine comenzile către clienți. Menținerea calității este fundamentală, deoarece garantează siguranța pacienților, beneficiarii finali ai lanțului de distribuție. 

Any Stoica – Director Calitate Europharm Grup

Alte obiective la fel de importante se referă la câștigarea încrederii clienților prin serviciile oferite, la dezvoltarea unei echipe competente, orientate spre performanță, la îmbunătățirea continuă a eficacității
Sistemului de Management al Calității (SMC).

Preocuparea Departamentului Calitate și a Managementului Europharm Distribuție este de a analiza la intervale planificate modul de implementare și documentare a SMC al organizației, pentru a se asigura că este menținut corespunzător, este adecvat, eficient și aliniat cu direcția strategică și obiectivele companiei.

Cine este responsabil de calitate când vorbim de distribuția angro de medicamente și ce implică această activitate?

Menținerea standardului de calitate este o muncă de echipă, fiecare membru al echipei asumându-și responsabilitățile aferente rolului în cadrul organizației și implicându-se proactiv. 

Rolul esențial în domeniul calității în distribuția angro de medicamente îl au farmaciștii care lucrează în cele 9 depozite Europharm. 

Avem o echipă formată din 25 de farmaciști care îndeplinesc funcții de persoane responsabile, înlocuitori persoane responsabile, precum și farmaciști specialiști în asigurarea calității, impreună formând Departamentul de Calitate, pe care eu îl coordonez din luna martie a acestui an.

Toți colegii mei sunt farmaciști cu experiență vastă în domeniul distribuției angro de medicamente, ancorați în realitatea activităților zilnice și a provocărilor activității de logistică, coordonând și supraveghind toate activitățile operaționale care se desfășoară în depozit (recepție, depozitare, manipulare, pregătire comenzi, livrare, gestionare retururi/retrageri, evaluare reclamații, gestionare medicamente psihotrope și stupefiante, gestionare produse neconforme, gestionare deviați, enumerând aici doar unele dintre cele mai importante). 

De asemenea, farmaciștii din echipa noastră au responsabilitatea asigurării conformității condițiilor de depozitare și transport al medicamentelor (condiții ambientale și lanț de rece) cu documentele de autorizare, ei fiind răspunzători de calificarea/validarea tuturor echipamentelor/sistemelor utilizate în activitatea de distribuție angro de medicamente (echipamente de climatizare, camere de frig și sisteme de monitorizare a condițiilor de temperatură și umiditate din spațiile de depozitare, precum și cutii de transport activ folosite pentru transportul pe lanț de rece și instalații de climatizare și monitorizare condiții, montate pe autoutilitarele de transport).

Astfel, toate spațiile de depozitare ale Europharm Distribuție, precum și autoutilitarele de transport sunt dotate cu echipamente calificate la standardele de calitate ale legislației în vigoare, fiind periodic evaluate privind statusul calificării. 

Calitatea înseamnă și personal bine instruit și, în acest sens, farmaciștii răspund de instruirea personalului din depozit, iar ei, la rândul lor, beneficiază de o instruire continuă asigurată atât prin instruiri interne planificate conform programului anual de instruire al companiei, dar și prin instruiri externe țintite. 

În fapt, implicarea personalului și a managementului Europharm prin asumarea responsabilităților din SMC și îmbunătățirea continuă a performanțelor personale, cu scopul atingerii obiectivelor, constituie însă și garanția calității oferite de Europharm clienților companiei.

Care sunt provocările în domeniului calității în companie?

Complexitatea și dinamica amplă a proceselor, a activităților efectuate în cadrul companiei (în special a implementării modificărilor logistice și informatizării proceselor din depozit și a celor aferente vânzărilor) implică și actualizarea cu consecvență a tuturor cerințelor specifice sistemului de management al calității implementat, ceea ce reprezintă o continuă provocare la care trebuie să răspundem cu totală responsabilitate.

Europharm Distribuție este compania care nu a făcut și nu va face rabat la calitate, indiferent câte obstacole va întâlni și la câte provocări va trebui să facă față, indiferent dacă sunt de natură logistică, administrativă sau
organizațională.