DC MEDICAL: Cum a pornit ideea EPH-Academic și, mai important, cum ați pus-o în practică?
Alina Frâncu, Communication & Brand Marketing Manager: Fiind permanent conectați la nevoile clienților noștri, de a fi informați cu privire la portofoliile de produse pe care le comercializam, ideea de a oferi un serviciu de e-learning, conex procesului de vânzare a venit în mod firesc – cu atât mai mult cu cât începând din 2021 oferta noastră comercială s-a diversificat substanțial, că urmare a parteneriatelor noi încheiate cu diverși producători.
DC MEDICAL: Care a fost, de la la lansare și până acum, cel mai eficient canal de promovare al EPH-Academic? Cum veți continuă promovarea proiectului?
Alina Frâncu, Communication & Brand Marketing Manager: Ne-am concentrat încă de la început pe promovarea directă prin intermediul echipei de vânzări din teren. O vedem că pe un instrument diferențiator în modul de promovare al cursurilor on-line, care ne-a și asigurat imediat rezultatele asumate.
Echipa de vânzări Europharm Distribuție este o echipă stabilă, flexibilă și energică, condusă la nivel local de manageri cu expertiză și experiență vastă, astfel încât relațiile Europharm Distribuție cu clienții sunt bazate pe încrederea colaborării din ultimii 27 de ani.
Acest lucru ne-a ajutat și ne-am bucurat să vedem că acest serviciu a fost foarte bine primit. Echipa noastră este cea mai valoroasă unealtă de promovare a acestui serviciu.
DC MEDICAL: Mai exact – ce anume găsesc farmaciștii și asistenții de farmacie pe platforma EPH-Academic?
Alina Frâncu, Communication & Brand Marketing Manager: Farmaciștii și asistenții de farmacie care își crează cont pe EPH-Academic regăsesc cursuri on-line în format pdf, video sau audio, ce pot fi accesate oricând și oriunde, de pe orice dispozitiv conectat la internet, neafectând astfel activitatea din farmacie.
Susținem astfel personalul din farmacie prin facilitarea accesului rapid la informații și oferirea totodată de condiții comerciale avantajoase generate de rezultatele obținute în urmă finalizării cursurilor din platforma, cu scopul de a transferă beneficiile primite, pacienților.
DC MEDICAL: Cum îi ajută profesional pe farmaciști/asistenți aceste cursuri?
Alina Frâncu, Communication & Brand Marketing Manager: Începând cu luna octombrie 2021, Europharm Distribuție este înscris în Registrul Furnizorilor Acreditați Colegiul Farmaciștilor din România, asta însemnând că materialele încărcate în platforma EPH-Academic pot fi creditate cu puncte de eficiență continuă.
Pentru anul 2022, ne propunem că toate cursurile încărcate în platforma să fie creditate EFC (farmaciști) și EMC (asistenți).
DC MEDICAL: Vă doriți că EPH-Academic să devină o sursă de venit suplimentară pentru Europharm, sau va fi un proiect cu valoare adăugată suplimentară pentru partenerii/clienții voștri?
Alina Frâncu, Communication & Brand Marketing Manager: Încă de la început, am văzut acest proiect că pe unul cu o mare valoare adăugată suplimentară atât pentru producătorii parteneri în proiect cât și pentru farmacii.
Pentru producători, implicarea echipei de vânzări Europharm Distribuție, reprezentant comercial și telesales, aduce un plus în creșterea gradului de cunoaștere a portofoliul de produse în rândul personalului din farmacii. Sunt situații în care echipa de promovare a producătorului nu poate ajunge în toate farmaciile din țară.
Acoperirea noastră națională aduce un mare plus acestui proiect.
Pentru farmacii, parcurgerea cu succes a prezentărilor din platforma și a testării aduce după sine un beneficiu financiar ce va fi reflectat în prețul de achiziție și, ulterior, în prețul la raft oferit pacienților, în funcție de decizia comercială a fiecărei farmacii, ceea ce poate conduce la un avantaj comercial diferențiator pentru farmaciile participante.
Mai mult, o parte din costul de management al cursurilor în platforma am decis să îl direcționam către proiectele adresate copiilor din medii defavorizate, prin care aceștia să aibă parte de o educație corectă și sănătoasă!
Întoarcem comunității o parte din beneficiile pe care educația ni le oferă, cu speranța în a aduce un plus valoare viitoarelor generații.
DC MEDICAL: Cum se diferențiază platforma EPH-Academic de alte platforme de e-learning?
Alina Frâncu, Communication & Brand Marketing Manager: Începând cu modul în care abordăm acest proiect, accentul pe care îl punem pe comunicarea deschisă și contactul direct cu specialiștii cărora li se adresează informațiile cuprinse în platforma, promovarea directă a platformei făcută de echipa noastră de vânzări, continuând cu punctele EFC/EMC obținute de farmaciști/asistenți, beneficiile financiare suplimentare pentru farmacie, ce pot fi reflectate ulterior în prețul oferit pacienților și încheind, însă nu mai puțin important, cu direcționarea unei părți din veniturile obținute de societatea noastră prin derularea acestui proiect către acțiunile de responsabilitate socială –toate aceste elemente diferențiază platforma EPH-Academic de alte platforme de e-learning.
DC MEDICAL: Cum vedeți platforma EPH-Academic peste 5 ani?
Alina Frâncu, Communication & Brand Marketing Manager: În viitor, ne-ar plăcea că această platforma să devină un loc de întâlnire pentru specialiștii din domeniul sănătății (farmaciști și medici) dar și pentru experți în sănătate publică, reprezentanți ai autorităților și ai asociațiilor de pacienți.
Acesta este obiectivul nostru la care lucrăm încă de pe acum!